FANDOM

Kjøpesenter, møtepunkt, midtpunkt og selve hovedpulsåren i Loddefjord. Het tidligere Loddefjord Torg. Kan skilte med alt av offentlige kontorer, tannlegesenter, legesenter (og legevakt på kveldstid), spisesteder, over 100 butikker, Ishall, bowlingbane og badeland.

Kjøpesenteret har siden medio 2011 vært under ombygging og skal utvides med et tilbygg like bak Bennaren. Dette har blant annet resultert i at en av Loddefjords mest bevandrede snarveier og alkistilholdssteder er blitt obliterert.

22. november 2012 ble "Vestkanten Storsenter" offisielt åpnet av ordfører Trude Drevland og milliardær Olav Thon. Senteret er nå blitt utvidet med 15 butikker fordelt på 22 000 kvadratmeter. Vestkanten kan nå bl.a. skilte med Hordalands største Coop Hypermarked-butikk. Vestkanten Storsenter har nå totalt 110 butikker.

W-canten.jpg

Vestkanten Storsenter anno februar 2013

Bergens Tidende skrev følgende om åpningen av Vestkanten Storsenter 22. november:

Køkaos ved nye VestkantenRediger

- Folk går mann av huse for å dra på butikken.

Les hele artikkelen i Bergens Tidende her

Loddikpedia kan, gjennom pålitelige anonyme kilder, avsløre at nyåpningen av Senteret i enkelte tilfeller gikk på helsen løs. En kvinne skal ha forvillet seg inn på det nye Coop Obs! Hypermarked og etter sigende gått seg vill, hvorpå hun fikk angstliknende symptomer og besvimte. Kort tid etterpå ble hun tilsett av ambulansepersonell, og kvinnen kom til hektene igjen.

BA avslører i sin nettavis 22. november følgende:

HALL OF FAMERediger

I det nye delen av senteret er en vegg satt av til hyllest av bydelens nye helter. Gjennom bilder fra den nå nedlagte «5071 - Alle til Loddefjord»-festivalen er Lars Vaular, John Olav Nilsen og Gjengen, De Kjipe og Fjorden Baby! foreviget.

Les også BA sin dekning av saken.

W-canten 2.jpg

Tilfeldig wiki