FANDOM

Steinsland – Terje Steinsland, gymnastikk- og mattelærer på Haugatun og Sandgotna. Mest kjent for sin treningsiver, og sine relasjoner til det norske smøreteamet på ski. Også kjent for sin autoritære personlighet og ble tiltalt med etternavn.

Ofte kunne matematikktimene spore fullstendig av til å dreie seg om historier om det norske skilandslaget og ikke minst hvor mange bonuspoeng man kunne samle opp på SAS' reisekort ved å reise jorden rundt med skilandslagets smøreteam.

Ble en gang i skoleåret 2001/2002 sykemeldt da han ble "utbrent". Dette kan bl.a. ha vært forårsaket av overivrig retting av prøver. Som eksempel kan det nevnes at elevene ved Sandgotna typisk fikk tilbake heldagsprøven i matematikk ferdigrettet dagen etter de hadde hatt den - en vanlig lærer bruker minst én uke på dette.

På Sandgotna skole hadde Terje Steinsland også "undervisning" med den såkalte S-klassen, en oppgave som bl.a. innebar å (sitat) "legge dem (les: elevene) i bakken ved å legge seg oppå dem".

Kjent for å dra vitser som "Vet du hva de syv dverger fikk da de møtte Snøhvit? 7-UP!" og tilsvarende.

Terje Steinsland er for øvrig en meget habil skiløper og har en rekke ganger arrangert smørekurs på sportsforretningen Platou i Bergen sentrum.

Er du (u)heldig kan du treffe på ham i turområdene i Vadmyra og rundt Vestkanten og opp mot kirkegården på ettermiddags-/kveldstid.

Tilfeldig wiki