FANDOM

"Posemannen", aka. Lars aka. "Flaske-Lars", er en mann i 60-årene (antakeligvis) som holder til nede på parkeringsplassen foran lavblokkene (Lyngfaret 1-3) i Vadmyra. Ifølge mer eller mindre troverdige kilder har Posemannen (tidligere) i en årrekke jobbet som bussjåfør. Ofte kan han observeres på parkeringsplassen med minst én plastpose i hånden mens han renser området for det som måtte finnes av tomme (øl)flasker (noe det ikke er rent lite av i Vadmyra og omegn).

Posemannen har fått sitt økenavn hovedsakelig fordi han fyller opp bilene sine med plastposer. Som vist på første episode av Loddefjord TV har han allerede fylt en Nissan stasjonsvogn til randen av plastposer. Videre er han godt i gang med å få fylt opp en Volkswagen varebil. Øyevitner kan berette at leiligheten hans er så stappfull av plastposer at det er fysisk umulig å komme seg inn i (og formodentlig ut av) den, slik at det eneste naturlige å gjøre er å plassere alle nye plastposer i biler.

I et intervju på Loddefjord TV fremkommer det at Posemannen ikke er en ekte "loddis" ettersom han opprinnelig er fra Hardanger. På spørsmål om hvorfor han samler på plastposer svarer han at det er fordi de er så lette å bære og at de tar så liten plass. Sistnevnte er imidlertid gjentand for debatt tatt i betraktning de store arealene han allerede har satt av til plastposene sine.

Posemannen var førstesidestoff i Bergens Tidende sin nettutgave 4. juni 2012.

Hva posene inneholder, eksakt hvor mange de er og hvor mange biler som skal fylles opp vites ikke i skrivende stund.

LTV Loddefjord TeleVisjon Ep1 (2 av 2)10:55

LTV Loddefjord TeleVisjon Ep1 (2 av 2)

Loddefjord TV episode 1 (del 2/2)

Tilfeldig wiki