FANDOM

Andre avkjørsel til venstre i Vadmyraveien. Kanskje den mest innholdsrike gaten i Loddefjord. Allerede i starten av Lyngfaret merker man at denne gaten er spesiell. Til høyre er lavblokken Lyngfaret 1-7. Denne blokken skulle egentlig hatt adressen Vadmyrveien, men merkelig nok tilhører den Lyngfaret, selv om blokken er identisk med de andre lavblokkene i Vadmyra borettslag. Over veien og opp bakken til venstre er det fire rekkehus som tilhører Einerlien borettslag. Rekkehusene til venstre blir ofte kalt Hinnaren. Midt mellom disse er det et stort tilfluktsrom med en fotballbane på taket kalt Tillaren.

Videre i Lyngfaret ligger Vaktmesterboligen og Vadmyra skole. Etter en kort flat strekning kommer så Lyngfaret skole til syne bare to meter fra Vaddagrusen og rett over gaten fra innkjørselen til Einerkollen der transformatorkiosken med grafittien gjort av kim kuk ligger. Vis a vis banen ligger tre terasseblokker tilhørende Lyngfaret borettslag. Den borterste blokken ser rett bort på Vadmyrahallen. Rundt svingen dukker Brakestien opp på høyre side før gaten avsluttes med en klynge eneboliger. Her er det også en snarvei som er kalt Brattebakken til Gamle Mathopsvei.

Tilfeldig wiki