FANDOM

"Hallen" referer til lagerhallen som var plassert på området hvor Vadmyrahallen i dag står. Før området ble disponert av Vadmyra idrettslag lå det en grønn pvc-plasthall her som ble holdt opp ved hjelp av en dieseldrevet luftpumpe (en såkalt "air doom"). Hallen var lager for byggevarer og det var tidvis mye trafikk med tungtransport opp og ned Lyngfaret (på 70-tallet var det antakelig få som reflektere spesielt mye over kunne være farlig å plassere en slik virksomhet midt i et boligområde med mylder av småbarn). "Hallen" var et område for viderekommende. Med en del trening kunne man klatre opp på den fra ett av hjørnene (som regel som lå til bak til høyre hvis man stod i Lyngfaret), og "Hallen" kunne dermed fungere som trampoline, alternativt som en "hvilepute". Denne ureglementerte bruken var svært lite populær for eiere av "Hallen", og man løp stor risiko, i tillegg til at man jo kunne falle ned og slå seg i filler. Hallen ble bokstavelig talt punktert tidlig på 80-tallet og Vadmyrahallen så dagens lys. Selv om enkelte sørger over tapet av "Hallen" må utviklingen sies å være et fremskritt for livet i Loddiken.

Tilfeldig wiki